top of page

Kurumsal (Görsel) Kimlik Nedir?

Kurumsal kimlik, bir firmanın gördüğümüz ve algıladığımız yüzüdür. Firmanın şirket içinde ya da şirket dışındaki duruşunu temsil eder. Müşterilerin bir bakışta firmayı tanımasını rakiplerinden ayırt etmesini sağlamak için yapılan çalışmaların tamamıdır.



Kurumsal Kimlik'te firmayı anımsatacak bir tasarımın hangi ölçülerde ve nasıl kullanılması gerektiğini belirten kurumsal kimlik kılavuzu bu sistemin vazgeçilmez öğesidir. Kurumsal kimlik tasarımı içinde amblem (logo) den ofis dizaynına, çalışanların kıyafetlerinden araç üstü giydirmeye, antetli kâğıttan, tabelaya, WEB sitesinden vefat ilanlarına, ambalaj tasarımınından faaliyet raporuna kadar her şeyin ne ölçülerde ve nasıl kullanılacağı belirtilmiştir.

“Kurumsal kimlik firmanın imzasıdır ve bu sebeple değişime kapalıdır. Bazı dönemlerde firma ve tasarımcıların ortak çalışmasıyla değiştirilebilmesine rağmen firma kurumsal kimlik ile oluşturduğu imajı sıklıkla değiştirmek istemez.”

Kimlik firmanın aynasıdır.



Kurumsal kimlik çalışmalarında her şeyin temeli firmanın logosu üzerine kurulmuştur. Logonun değişmezliği esastır, olduğu gibi kullanılma zorunluluğu vardır. Ayrıca logo renklerinin her zaman aynı değerde basılması, yazı karakterlerinin hiçbir zaman değişmemesi bu çalışmanın başlıca temelini oluşturur.

Özellikle renk bilgisinin taşınması, değişmemesi için renklerin baskılı işlerde pantone kodları, dijital işlerde RGB kodları belirtilir. Kurumsal kimlik firma için oluşturduğu imgelerle, tüketicinin aklına kazınır. Bu yönüyle firmanın reklam yatırımlarının başarılı olmasının sağlayan en önemli anahtarlardan biridir.


bottom of page